گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

من آمده‌ام وای وای

پنجشنبه, ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸، ۰۷:۴۰ ب.ظ
هوالمحبوب

حالا اگر بیایم و بگویم که من در این سه هفته‌ای که نبودم چه کرده‌ام، حوصله دارید برای شنیدنش؟ از اولین‌هایی که تجربه کردم، از کارهای عقب افتاده‌ای که سر و سامانش دادم، از رسیدگی به یک درد مزمن که سالها بود به خاطر یک ترس بچگانه پشت گوشش می‌انداختم، از راه‌هایی که رفتم، از قدم‌هایی که شمردم، از خواندنی‌ها و شنیدنی‌ها، از ولنگاری‌ها، از فکر کردن‌ها، از دعوایی که با مستر «ژ» کردم و تا مرز اخراج رفتم، از عروسی صمیمی‌ترین دوستم، از رابطه‌هایی که ساخته نشده ویران کردم، از همۀ دلشوره‌هایی که در این سه هفته تمام شیرۀ جانم را خوردند، برای تک‌تک روزهایی که دلم برای نوشتن پر می‌زد، برای خواندن‌تان پر می‌زد، حوصله دارید؟
امروز که نتیجه آزمایش و عکس را برده بودم پیش دکترم، با تعجب به عکس و آزمایش نگاه کرد و گفت کلا حدسم اشتباه بود، مشکل اصلا به عصب و استخوان مربوط نیست، تو کمبود شدید ویتامین «D» داری و تیروئیدت هم کم کار است! یعنی از سی واحد کلسیمی که باید داشته باشی فقط پنج واحدش را داری.
کلی قرص و آمپول کلسیم نوشت و دو قرص دیگر برای کم کاری تیروئیدم، موقع برگشتن خوشحال بودم، از اینکه چند روز را با استرس واهی سپری کرده بودم به خودم خندیدم، از اینکه چند سال بود به خاطر ترس از شنیدن جملات وحشتناک قید دکتر رفتن را زده بودم، از ته دل خندیدم.
تنهایی دکتر رفتن و تنهایی به سر و سامان رساندن کارهای پزشکی یکی دیگر از نشانه‌های مستقل شدن بود، حالا دیگر دکتر رفتن هم ترسناک نیست. بعد از تنهایی مسافرت رفتن این هم تجربه جالبی بود. حتی تنهایی سینما رفتن و غرق شدن در ساختۀ جدید سعید روستایی هم ماحصل این سه هفته دوری من از اینجا بود.
هرچند که به اندازه چند ماه در این سه هفته گریه کردم، به اندازه چند ماه عذاب کشیدم، به اندازه چند ماه حرف نزده توی دلم تلمبار شد، اما می ارزید به این همه رنج و سختی، حالا راحت‌تر می‌توانم به مسیر پیش رو نگاه کنم و حتی با چشم‌های بسته راه بروم. توی این مدت دلم برای یک نفر خیلی تنگ شد و مدام به سرم می‌زد که بروم پی‌اش، اما جلوی خودم را گرفتم و گفتم سنگین باش دختر، بگذار زمان سپری شود و تو ماحصل سرریز شدن احساساتش باشی نه اجباری برای پاسخ گویی.
حالا که آمده‌ام و سر درد دلم حسابی باز شده است، بگذارید از این روز عزیز هم بگویم برایتان، سه‌شنبه روزی بود که تا پایم را گذاشتم توی کلاس، رزا اجازه گرفت و گفت که از طرف کل بچه‌های کلاس چند تا انتقاد از شما داریم، گوش شدم تا حرف‌هایش را بزند، اولش از این گفت که شما چند روزه توی کلاس ما خیلی عصبی هستین، شما کتاب‌خوندن رو برای ما ممنوع کردین ولی برای ششم دو نه، شما تو کلاس اون‌ها کار‌های خیلی زیادی انجام می‌دین که اصلا تو کلاس ما انجامش نمی‌دین، شما از دانش‌آموزای سال‌های قبل‌تون خیلی تعریف  می‌کنین، تازه شما دیروز تو کلاس اونا اسپیکر برده بودین و آهنگ باز کرده‌بودین ولی تو کلاس ما هیچ وقت این کار رو نمی‌کنین، با اونا سلفی می‌گیرین ولی با ما نه.
رزا یه دختر بسیار غرغروست که اغلب اوقات آنقدر غر می‌زند که دلم می‌خواهد بغلش کنم، بلندش کنم و از پنجره پرتش کنم بیرون، اما مجبورم اغلب اوقات در کمال آرامش حرف بزنم و متقاعدش کنم که دارد حرف زور می‌زند. توضیحی ندادم و نشستم، واقعا چند روزیست که روحیۀ قبل را ندارم. اما به جای درک شدن مدام غر شنیده‌ام. من وقتی عصبی‌ام دوست دارم یکی هوایم را داشته‌باشد، یکی مدام بگوید که چه کمکی از دست من بر می‌آید؟ بچه‌های کلاس بغلی قلق مرا یافته‌اند، همیشه در هر لحظه‌ای که خون به مغزم نرسد دستم را گرفته‌اند، مهربانی‌شان را عملی نشانم داده‌اند، اما اینها فقط غر زده‌اند.
خلاصه که روز چهارشنبه هم که پیشواز روز معلم بود، بچه‌ها را برده بودیم اردو، در شاه گولی آقای سپند امیرسلیمانی را دیدیم، بچه‌ها بعد از کلی جیغ و داد و پاره‌ای آبرو‌ریزی، عکس گرفتند و برگشتند و با کلی آب و تاب قصه را برای بقیه تعریف کردند، روز اردو معمولا ما شبیه نگهبان‌‌های نگرانی هستیم که یا باید به آب و غذای بچه‌ها برسیم، یا مدام سرشماری‌شان کنیم و یا..... اردو به من یکی که اصلا خوش نمی‌گذرد. بچه‌ها جور عجیبی شده‌اند.
جشن ویژۀ روز معلم قرار است شنبه در مدرسه برگزار شود، بسیار امیدوارم که شنبه با یک بغل گل به خانه برگردم، چون آلام روز معلم را تنها گل می‌تواند تسکین دهد. معلم‌هایی که اغلب درک نمی‌شوند، با نگاه از بالا به پایین سرکوب می‌شوند، معلم‌های خلاق و مهربانی که هیچ ارج و قربی ندارند ولی عاشقانه شغل‌شان را دوست می‌دارند.
دوست داشتم روز معلم از همۀ بچه‌ها نامه دریافت کنم، دوست داشتم برایم گل بیاورند، نقاشی بکشند و بغلم کنند، از این برنامه‌های انجمن که اولیا را تجمیع می‌کند تا هدیۀ یکسانی برای معلم خریداری شود دل خوشی ندارم، هدیه باید از سر مهر باشد، کارت هدیۀ روز معلم خوشحالم نمی‌کند. من عاشق هدیه گرفتنم، ذوقی که هنگام باز کردن هر هدیه داری با هیچ چیز قابل قیاس نیست:)
خلاصه که سرتان را درد نیاورم، از فرشته جانم، از هاتف مهربان، از آشنای غریب، از آسوکای نازنین، از آقای سپهر عزیز، از حورای عزیزم، از بهار و تک تک عزیزانی که یادم کرده بودند ممنونم. خوشحالم که دارمتنان.
  • ۹۸/۰۲/۱۲
  • نسرین

من و دانش اموزانم

نظرات  (۱۹)

ببینید کی برگشته آخه ❤❤
پاسخ:
عزیزمی تو :)
خوش آمدی..خوش آمدی :))
سلااام خانم معلم دوست داشتنی ^_^
روزت خیلی مبارک :) 
پاسخ:
سلام فاطمه مهربون:)

ممنونم عزیزدلم
خوشحالم که خوبی و بیماریت هم حاد نیست منم باید دکتر برم ولی حال و حوصله ندارم ...خوشحالم که به کارای عقب افتاده ات رسیدی...به بچه های غرغرو میگفتی که خب شما هم اگر درست رفتار کردن رو یاد بگیرید من هم عین بقیه باهاتون رفتار میکنم البته به زبون خودتون که بهتر بلدین🥰 
امیدوارم کلی هدیه خوب بگیرید🌹🌹🌹
پاسخ:
سعی کن زودتر پیگیری کنی چون برای بعضی از بیماری‌ها زمان خیلی مهمه.
واقعا بهار نمیتونم درک کنم که مادر،پدرها اینها رو چطور تربیت کردن، چطور میتونن تحمل شون کنن.
یعنی اون یک ساعتی که اتوبوس ها دیر کرده بودن مغزم داشت متلاشی مشد از بس غر شنیدم ازشون.
با اینکه من هیچ تقصیری در تاخیر اتوبوس ها نداشتم.
قربونت عزیزم:)
گل، فقط گل و نامه می‌تونه حالمو خوب کنه :)
روز که دیگه تموم شد :دی شبت مبارک خانم معلم :))
پاسخ:
تازه هفته‌مون شروع شده راحت باش:)
ممنونم نسرین عزیز
خوش برگشتین منتظرتون بودیم
عهههه کارت هدیه دوست ندارین!! چون من یه کارت هدیه پونصد هزار تومنی آماده کرده بودم حیف شد:))
پاسخ:
ممنونم:)
حالا من یه بار خواستم ریا کنم هی به روم بیارین:)
آدرس بدم یا شماره حساب؟ :)
کارت هدیه وقتی می‌چسبه که کلی گل و بوس و بغل و نامه هم کنارش باشه وگرنه کیه که از پول بدش بیاد:) 
خوش برگشتید خانم معلم مهربون بیان :))
روزتون خیلی میارک :) 
پاسخ:
سلام لنی مهربان
ممنونم خیلی زیاد:) 
منم اون مشکل دکتر رفتنو دارم! کاش بتونم به این ترس غلبه کنم زودتر.

روزتون هم مبارک خانوم معلم :-*
پاسخ:
تلاشت رو بکن عزیزم
ترس نداره واقعا:)
ممنونم فاطمه جان
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • انصافا اردوی مدرسه واسه شمایی که مسئولیت دارین سخته! تا حالا از این زاویه نگاه نکرده بودم!!

    پاسخ:
    دقیقا
    مسولیت سنگینیه مخصوصا تو ابتدایی:(
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • راستیی خوش برگشتی وا وای^_^
    پاسخ:
    وای وای :)

    مرسی عزیزم
    به هر حال هفته ی معلم بر مشا هم مبارک. 
    پاسخ:
    ممنونم :)
    پس واز (برعکس همون پیشواز) روزت مبارک خانوم معلم!!

    از دوران معلمیم خاطرات خیلی خوبی دارم... ولی لامصب تک و توک خاطره های بدی که داشتم باعث میشه هیچوقت به اون دوران فک نکنم و نگم یادش بخیر... خیلی باهام بد رفتاری شد ولی نه از طرف بچه ها.. از طرف بزرگترها :(
    پاسخ:
    ممنونم!
    به نظرم اگر بخواییم به خاطره‌های بد تکیه کنیم هیچ چیز قشنگی از دنیا نمی‌مونه.
    باید تلاش کنیم رو قشنگی‌ها زوم کنیم تا دلمون خوش باشه
    خوش برگشتی خانم معلم
    چه نبود پر مشغله ای .
    خوشحالم چراغ وبلاگت باز روشن میشه :)
    پاسخ:
    ممنونم هاتف عزیز
    ممنون که یادم کردی در مدت نبودن:) 
    قربانت ..
    بنویس قشنگ . باشه؟
    پاسخ:
    حتما😍
    سلام نسرین جون با تاخیر و هزار شرمندگی روزتون مبارک .... مهربونیتون همیشه پایدار .... دلتون شاد .... زندگیتون پراز شادی های با دوام ....
    پاسخ:
    سلام مریم عزیز
    دشمنت شرمنده بانو
    ممنونم بابت تک تک آرزوهای خوبت
    تمامش رو برای خودت هم آرزو می‌کنم :) 
    خوش آمده اید :)
    پاسخ:
    ممنونم:) 
    سلام نسرین جان. مدتی است وبلاگت را می خوانم.روز معلم هم مبارکتان باشه. امیدوارم با بغلی پر از گل آن روز به خانه برگشته باشی
    پاسخ:
    سلام عزیزم
    ممنونم
    خوشحالم که هستین:) 
  • مریــــ ـــــم
  • دلم خواست برات‌نامه‌بنویسم و بفرستم
    امیدوارم روز معلم با یه بغل گلو نامه برگشته باشی خونه 
    خداقوت خانم معلم

    پاسخ:
    آخ که من چقدر عاشق نامه‌ام:)
    هیچ نامه و گلی نگرفتم:(
    لعنت به کارت هدیه:(
    این قرص کم کاری تیروئید برات عوارض نداشته؟ چون میگن بعضی وقتها ممکنه عوارض داشته باشه، میخوام بدونم در چه حد بوده

    پاسخ:
    فعلا که بعد یازده روز عوارضی ندیدم من. 
    بعد از این همه مدت اومدم باقی کامنت بالایی رو بنویسم/ بپرسم:
    میخواستم بدونم شما این قرص کم کاری رو تا چه وقت گفتند مصرف کنید؟ مدت داره یا برای همیشه است؟ کلا میخوام اطلاعات بگیرم....
    پاسخ:
    سلام بستگی به وضعیت خود بیمار داره

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">