گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

کز غم چنان شوی که نبینی به خواب، خواب

شنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۸، ۰۹:۱۵ ب.ظ

هوالمحبوب


بهش میگم الان چی عمیقا خوشحالت می‌کنه، میگه اینکه تو بخندی، خوشحال باشی و دوستم بداری. باور نمی‌کنم که من سبب این خوشحالی عمیق باشم ولی می‌خندم. تشکر می‌کنم. هرکاری جز اون چیزی که ازم انتظار داره.
ازم می‌پرسه تو چی؟ چی تو رو عمیقا خوشحال می‌کنه. فکر می‌کنم، فکر می‌کنم و فکر دیواره‌های مغزم رو سوراخ می‌کنه. می‌گم اینکه یه خانوادۀ خوشبخت و خوشحال داشته باشم. اینکه با هم سفر بریم، با هم بخندیم و حالمون با هم خوب باشه.
مامان کمتر بره تو خودش، کمتر قرآن بخونه، کمتر ذکر بگه، آقاجون کمتر بخوابه و من کمتر گریه کنم. و من کمتر غصه بخورم و من کمتر دلم بشکنه.
اینا رو دیگه بهش نمی‌گم. می‌ذارم تو دلم بمونه که بیام اینجا بنویسم. که بگم خوشبختی آدم کنار یک نفر دیگه تکمیل نمیشه. خوشبختی آدم تو دل خانواده است که شکل می‌گیره. دست و پا در میاره و در نهایت بهش بال پرواز می‌ده. اگه تو نذاری که خوشبختی تو دلت جوونه بزنه، اگه نذارن که خوشبختی از سر و کولت بالا بره، کی بلد می‌شه بال پرواز در بیاره؟
کی می‌تونه وقت کنه، بره جفتت رو پیدا کنه و دستت رو بگیره و ببرتت تو دل آسمون؟
تا مامان حالش خوب نباشه، تا تو نخندی، خوشبختی اتفاق نمیوفته. روزهای تلخی که غم داره از سر و روی خونه شره می‌کنه، روزهایی که دل من شبیه چینی‌های بند زدۀ عمه حبیبه، تالاپی میوفته زمین و تیکه تیکه می‌شه، حرف زدن از خوشبختی احمقانه است.
این روزها روحم نازک‌تر شده. قلبم هزار تیکه است و هر تیکه اش یه دردی داره. هر حرفی بهم بر می‌خوره، هر رفتاری ناراحتم می‌کنه. توقعم از آدم‌ها فراتر از چارچوب‌های تعریف شده است و انتظار بی‌جایی دارم از آدم‌ها. از شکل و شمایلی که زندگی‌ام به خودش گرفته می‌ترسم. حس و حالم شبیه بچه یتیمی شده که روز اول مدرسه، تنها یه گوشه از حیاط ایستاده و به خوشحالی عمیق بقیه حسودیش می‌شه. اینکه کسی آدمو دوست نداشته باشه ترسناکه.

  • ۹۸/۰۶/۲۳
  • نسرین

از رنجی که می‌کشم

نظرات  (۱۱)

اینکه کسی دوستت نداشته باشه بیشتر از ترس درد داره.درد😔

پاسخ:
:(

Vay khoda 

Hame ye del e mano neveshti 

Albatte kasi avvalasho behem nagofte 

Amma midunam baba hatman hamina ro tu delesh dare 

پاسخ:
سطرهای اول رو خیلی باور نکن.
این دوست داشتن ها دوزار نمی ارزه. 
که اگه می ارزید جواب درخوری هم می‌گرفت. 

خیلی به چیزی که گفتی اعتقاد دارم. خوشبختی واقعا تو خونواده اتفاق می‌افته. تکی نمیشه.

پاسخ:
کاش خانواده ها هم اینو میدونستن 

کاش بلد بودم دلداری بدم، آرومت کنم، حالت رو خوب کنم. مگه قرار نبود همه چیز دست به دست هم بده حال دلمون خوب باشه؟! چرا وعده ها برعکس شدن؟! یا باید همچنان منتظر بمونیم؟!

پاسخ:
جدیدا خودمم بلد نیستم خودمو دلداری بدم و آروم کنم. ولی محبتت دلگرمم می‌کنه. یکی می‌گفت خدا نه گفتن به بنده هاش رو بلد نیست. یا میگه صبر کن، یا میگه پیشنهاد بهتری برات دارم. توکل به خودش

خوشبختی نه. خوشبختی مال این دنیا هم به نظر می‌رسه که نباشه. ولی دل‌خوشی چرا. امید چرا. 

پاسخ:
دلخوشی های کوچیک کنار هم جمع می‌شن و خوشبختی بزرگ رو می‌سازن.

دلخوشی‌های کوچیک کنار هم جمع می‌شن که فقط جلوی غم‌های زمانه رو بگیرن تا سرریز نکنه. یه وقتایی هم حواسمون رو ازشون پرت کنه.

پاسخ:
ببین من الان به یه جایی رسیدم که به هر چیزی که ذهن منو پرت کنه از این وضعیت قانعم. به قولی ما آدم معمولی ها چیز زیادی از دنیا نمیخواییم ولی همون کمم گیرمون نمیاد. 

اینکه آدم خودش هم دوست نداشته باشه ترسناکه، انگار که تو آینه به خودت نگاه کنی و از خودت بدت بیاد...

امیدوارم حال دلتون انقدر خوب بشه که وقتی این پست رو میخونید لبخند بزنید و رد بشید، و حتی یادتون نیاد چرا دل گرفته بودید :)

پاسخ:
خدا رو شکر هنوز به این مرحله نرسیدم:)

منم امیدوارم، سالهاست امیدوارم....

پای این پست ها هیچوقت ندونستم که باید چی بگم...

فقط میتونم بگم صبور باش انشالله روزای خوشم میاد...

پاسخ:
ممنونم :)

از اون پست هایی بود که عمیقا از دل براومده بود و بر دل نشست..امیدوارم حال دلتون خیلی زود خوب بشه خانم معلم..
گاهی اوقات لجم میگیره از این ابراز امیدواری ها و اینکه نمیشه چیزی جز این گفت..

پاسخ:
می‌دونم چی‌می‌گی. خودمم چنین حسی رو نسبت به پست اخیرت داشتم.
ممنونم امیدوارم بهتر بشه اوضاع همه مون

سلام کاش بلد بودم یه چیزی بگم... :|
انشالله تنت سلامت و دلت شاد. مامان خندان و پدر سر حال باشید . آمین.

پاسخ:
سلام

سرتون سلامت

ممنونم از دعای خیرتون
  • حامد سپهر
  • دیدی کسی که عزیزی از دست میده میگن دوروبرش رو خالی نکنید تا غم عزیزش رو فراموش کنه ، خانواده همین نقش رو داره چون تو زندگی همیشه سختی و غم و مشکلات هست ‌و یه جورایی گریز ناپذیرن دور هم بودن و امید به اینکه ؛درسته من فلان مشکل رو دارم ولی کسایی رو درکنارم دارم که بهشون تکیه کنم این میتونه خیلی کمک کنه تو زندگی

    پاسخ:
    به نظرم خوشبخت واقعی کسیه که پدر و مادر دانایی داره، دانا و سالم، از نظر جسمی و روحی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">