گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

در معنای دوستی و دشمنی

يكشنبه, ۴ خرداد ۱۳۹۹، ۱۱:۴۱ ق.ظ

هوالمحبوب


نوشتن مناجات‌های این مدت، هیچ مقدمه‌چینی و برنامه‌ای پشتش نبود، سحر اول، دلم گرفته بود و نشستم به حرف زدن، حالم که خوب شد ادامه پیدا کرد. اسم پست‌ها ترکی انتخاب شدن چون حس رو بهتر منتقل می‌کردن، حال خودم با این نوشته‌ها خوب شد، چون فرصت هیچ مناجات دیگه‌ای رو در طول روز نداشتم، امسال نه قرآن خوندم نه احیا نگه داشتم. امسال، سال متفاوتی بود. سال سختی بود، سال سنگینی بود. منظورم از سال، با احتساب ماه روزه است. چرا که می‌دونم که ما از این سال‌های سخت توی زندگیمون کم نداشتیم.
حس می‌کردم علی‌رغم افسار گسیختگی چند روز آخر، خدا هم منو بخشید تهش. از اینکه تونستم خودم را دور نگه دارم از خیلی اتفاق‌ها، مشخصه که خدا دستم رو گرفت. از اینکه مثل بچه‌ها نق نزدم و گریه راه ننداختم و دلتنگی نکردم، یعنی خدا حواسش بهم بود. شب‌های آخر یه چیزایی شنیدم که اگه نسرین قبل بودم، تا مدت‌ها اشک و آهم به راه بود، تا مدت‌ها رفته بودم تو لاک خودم. اما من با یه لبخند گنده ردش کردم و گفتم به درک. 
گفتم آدمی که برام ارزش قائل نبوده و هزاران دروغ تحویلم داده، بهتره بره به درک، آدمی که ازم سواستفاده کرده، بهتره بره قاطی باقالیا، آدمی که وانمود می‌کنه من دوستش هستم ولی در عمل ثابت می‌کنه که نیتش از دوستی چیز دیگه‌ای هست، بهتره از دایره دوستان صمیمی خط بخوره و بره یه گوشه بشینه و سماق بمکه.
توی این سی و دو سال زندگی، خیلی چیزا دستگیرم شده، از آدم‌ها، واکنش‌های یهویی‌شون، از مقدمه‌چینی‌هاشون، از وانمود کردن به دوستی‌شون. دیگه تصمیم گرفتم با هر بادی نرقصم و به هر حسی بها ندم. آدم‌ها صرفا دنبال استفادۀ شخصی خودشون از رابطه هستند، به تو و حس و حالت عمرا بها نمی‌دن، براشون مهم نیست که تو پشت این گوشی چند اینچی، داری با لبخند براشون تایپ می‌کنی، یا با اشک، براشون مهم نیست که تو چی می‌خوای؟ فقط به این فکر می‌کنند که تا جایی که راه داره، ازت سواستفاده کنند و تهش بگن خودت خواستی، می‌خواستی همون اول بگی نه. مگه مجبورت کرده بودن؟! 
من قوی‌تر و عاقل‌تر از دیروزم، دیگه فهمیدم هیچ گربه‌ای محض رضای خدا موش نمی‌گیره، هر کسی دنبال یه چیزی هست، هیچ کس فقط و فقط به توی خالی فکر نمی‌کنه، عشق اتفاق نادریه که برای هر کسی رخ نمی‌ده. اما این وسط یه چیز دیگه هم بهم ثابت شد، دوستی‌های عمیق و خالص، دوستی‌هایی که حتی اگه از ته فاصله‌ها سر گرفته باشه، موندنی و خواستنی و حال خوب کنن. قدر دوستایی که دارم رو حالا بیشتر از قبل می‌دونم. دوستایی که من رو با تمام ضعف‌هام دوست دارن، دوستایی که کج رفتن‌هامو دیدن ولی هنوز دوست موندن. 
خلاصه که بعد از این درد دل مختصر و مفید، خواستم بگم ممنون که تو مناجات‌ها همراهم بودین، کامنت‌هاتون انرژی‌بخش بود، عیدتون مبارک و طاعات‌تون مقبول. 

  • ۹۹/۰۳/۰۴
  • نسرین

از رنجی که می‌کشم

نظرات  (۱۳)

فقط بگو حیفت نیومد از باقالی که بهش تو متنت توهین شد؟ 😑😄عید خودت هم مبارک حاج خانم

ولی گویا عید فرداست و باید قضای روزه ی امروز را بعدا بگیریم

پاسخ:
نه حیفم نیومد:)
این چه استدلالیه واقعا؟ 
حاکم شرع گفته امروز عیده و تمام.
چه اصراریه همیشه یه ان‌قلتی تو ذوز عید بیاریم؟

نه نه من الان خبرگزاری حوزه را نگاه کردم 

میگه مبنای فقهی مراجع در اعلام عید با هم فرق داره و ربطی به اعتماد کردن نکردن مراجع به همدیگه نداره 

آقای خامنه ای از دسته افرادی هستن که رویت با ابزار را قبول دارند 

مراجعی که فردا را عید اعلام کردند بر این عقیده اند که هلال باید با چشم غیرمسلح دیده بشه 

 

حیفت بیاد از باقالی به اون خوشمزگی 😋😋

پاسخ:
به هر حال ماه در اومده، مسلح یا غیر مسلح مهم نیست.

منم باقالی دوست دارم.
اما اینجا باقالی استعاره است:)

نه اینو که باهات موافق نیستم چون مثل اینه بگی نماز صبح وقتش مهم نیست 

اینا یه. ستگرات و قاعده ای داره که البته نمدونم چرا قاعده اش همچین ابهامی داره که بشه دو جور ازش برداشت کرد و هر دو هم درست باشه 

پاسخ:
منم با تو موافق نیستم.
چون همیشه راحت گرفتم و هیچ اتفاقی نیوفتاده.

عید تو هم مبارک نسرین:*

بابت حال خوبی که با مناجات‌هات بهمون بخشیدی هم ممنون:)

پاسخ:
ممنونم گلاویژ عزیزم:)
😍😍😍😍😍😍

گوشی من خود به خود کلمات را عوض می کنه

این برای غلطهای نگارشی پیام خصوصی

بعد اینکه پس به نطرت کار مسخره ایه که مراجع دنبال رویت هلالن دیگه؟ ول کنن برن هوم؟

بعد اینکه مگه قراره راحت گرفتن یا نگرفتن ما باعث افتادن چه اتفاقی بشه؟ 

پاسخ:
پیشگوی گوشیت رو ‌خاموش کن.
مسخره نیست ولی قرار نیست توی هر چیزی دنبال نظر مرجع تقلید بگردیم.
راحت گرفتن ما باعث میشه هی دچار وسواس فکری نشیم و مدام بین  حهنم و بهشت در نوسان نباشیم:)
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • عید مبارک باشه:-)

    پاسخ:
    ممنونم قشنگ خانوم😍😍😍

    پس از رو چه چیزی عید می گیری یا نمی گیری؟

    خودت استهلال کردی؟ از تلویزیون شنیدی؟ تلویزیون از کی و چه مبنایی یا منبعی عید را اعلام کرد؟

     

     

     

    پیشگوی گوشی کجاست؟ 

    پاسخ:
    اعلام تلویزیون.

    تو قسمت تنظیمات، برو تنظیمات کیبورد.

    ایشالا اون اتفاق خوبه دقیقا تو وقت خودش میوفته

    بعضی مشکلات و حتی آدمهارو رو باید بزاری رو حالت دایورت تا مزاحمت نشن تا ذهنت رو درگیر نکنن

    عیدت هم مبارک نسرین خانوم طاعات قبول

    شما هم با نوشته هات حس خوبی رو منتقل کردی تو این ماه:)

    پاسخ:
    اون اتفاق خوبه متاسفانه انگار قرار نیست بیوفته، فرسوده شدیم از غم دیگه آقا:( 
    دارم تمرین می‌کنم اینو، ندیدن، نشنیدن، محل ندادن رو.
    ممنونم خیلی.
    خوشحالم که حس خوبی منتقل شده با نوشته‌هام:)

    چقدر خوب که انقدر بزرگ و آروم شدی💕

    حال خوبت ماندگاد

    پاسخ:
    ممنونم بهار عزیزم:)
    الهی آمین.
  • محمود بنائی
  • قبول باشه، امیدوارم مفید بوده باشه و توی کل سال اثرش بمونه. 

    پاسخ:
    ممنونم.
    الهی آمبن.
    باید خودمم تلاش کنم که کنده نشم از این حال خوب.

    سلام و درود خانوم معلم عزیز

     

    عیدتون خجسته و مبارک باد  

    نماز روزه تونم  قبول درگاه حق باشه 

     

    نمیدونم چرا با این پست این احساس بهم تلقین شد ک نسرین خانوم نازنین چشم واقع بینش ببشتر باز شده و تصمیم گرفته ک دوست نماها رو کنار بزاره و دیگه بهشون بها نده ک نشونه ی خیلی خوبیست 

     

    شاد و سلامت باشی

    پاسخ:
    سلام بر شما دوست گرامی.
    سپاسگزارم از لطف‌تون.
    تقریبا همینه، انگار اثر بزرگ‌تر شدنه.
    همیشه نیاز داریم به بهتر شدن و رشد یافتن.
    ممنونم همچنین.

    سلام.

    عید شمام مبارک.

    قابلی هم نداشت همراهی‌هامون. بزرگ شدی جبران کن :)

    .

    شنیدی میگن چیزی که از دل برآید لاجرم بر دل نشیند؟ قطعاً شنیدی. نشنیده باشی که ادبیاتی نیستی دیگه. آره خلاصه. حکم این مناجات‌های تو هم همین از دل برآیدها بود. 

    پاسخ:
    سلام.

    بازی رفت و برگشت بوده دیگه :)
    اینو دیگه ادبیاتی هم نباشی شنیدی حتما:)
    دمت گرم. خوشحالم که به دل نشسته.

    سلام عیدت مبارک و به این افراد تو دلت بگو به درک و رابطه ات رو سعی کن باهاش قطع یا خیلی کم رنگ کنی این تجربه منم هست ولی امسال تصمیم گرفتم تو دلم به خاطر شب احیا و امام علی ببخشم

    پاسخ:
    سلام و سپاس.

    گاهی گوش نمی‌دم به ندای قلبم و بد می‌شه تهش:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">