گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی

می‌شناسی منو؟

سه شنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۹، ۰۱:۵۱ ب.ظ
هوالمحبوب
 
به نظرم شناختن آدم‌ها اصلا سخت نیست، کافیه وقت بذاری و بشینی پای حرفاشون. حرف زدن بهتر از هر چیزی می‌تونه ما رو تعریف کنه، مخصوصا توی فضایی که امکان رفت و آمد و معاشرت وجود نداشته باشه. من دوستای مجازی زیادی داشتم که ارتباط خیلی صمیمانه‌ای باهاشون برقرار کردم. توی روابطم با دوستام بالا و پایین زیاد دیدم. گاهی بعضی‌ها رو کنار گذاشتم چون دیدم آدم مناسبی برای دوستی کردن نبودن، گاهی برای بعضیا انرژی خیلی زیادی صرف کردم تا بتونم حفظشون کنم، گاهی با بعضیا دعوا کردم و حتی تا مرز کات کردن پیش رفتم، اما اونقدر آدم ارزشمندی بوده که دوباره برگشتم و مرور کردم رابطه رو و به سختی تونستم مشکلات رو حل کنم. دوستایی داشتم که دوستی‌مون با دعوا شروع کردیم و الان جون‌مون برای هم در می‌ره. توی سال‌های اخیر که دوستان نزدیکم اغلب ازدواج کردن، طبعا ارتباطم بیشتر محدود به دوستان مجازی شده. نمی‌دونم این اتفاق خوبیه یا نه ولی فعلا مشکلی با این قضیه ندارم.
من از خیلی جهات مدیون این فضام، فضایی که بهم جرات و جسارت خطر کردن و تجربه کردن رو داد. شاید اگر این امکان برام فراهم نمی‌شد، از نظر ارتباطی خیلی نمی‌تونستم رشد کنم. اما طبیعتا ضربه‌های زیادی هم بهم زده. ارتباط‌های مسمومی که با امید و آروز شروع شده و تهش با یه تلخی غیر قابل توصیف به پایان رسیده هم محصول همین فضاست. فضایی که گاهی بهت اجازه نمی‌ده از حقت دفاع کنی، بهت اجازه نمی‌ده حرفت رو جوری که باید به طرف مقابل حالی کنی، فضایی که خط خوردن خیلی راحت‌تره. فضایی که مرزی بین حقیقت و دروغ برات قائل نیست، نمی‌تونی زل بزنی تو چشم طرف تا ببینی راست می‌گه یا دروغ، فضایی که به راحتی میتونی پنهان‌کاری کنی و طرف مقابل متوجه نشه.
اما چیزی که برام این وسط عجیبه بعضی از واکنش‌های لحظه‌ای هست. آدمی که مدت‌ها باهاش معاشرت کردی، حرف زدی، از درونیاتت گفتی، نمی‌تونه ادعا کنه که تو رو نمی‌شناسه و نمی‌دونه چی خوشحالت می‌کنه. مگر اینکه تو تمام مدت بهش دروغ گفته باشی و نقش بازی کرده باشی، که در این صورت هم به نظرم چنین آدمی ارزش وقت گذاشتن و تلاش برای خوشحال کردن رو نداره و بهتره آدم دمش رو بذاره رو کولش و بره.
چیزی که بی‌اغراق تمام دوستانم درباره من توافق نظر دارن، بیش از اندازه خودم بودنه، یعنی هیچ وقت چه تو مجازی چه تو دنیای واقعی، نقش بازی نکردم، هیچ وقت تلاش نکردم خودم رو بهتر یا بدتر از چیزی که هستم جلوه بدم. این خود واقعی بودن بدون هیچ نقابی، هم خوبی داره هم بدی. خوبی‌هاش اینه که استرس اینو نداری که اگه فلان حرفت لو بره چی می‌شه. همیشه راحتی و وجدانت آسوده است که کسی رو با دروغت اذیت نکردی، به کسی آسیب نرسوندی. اما یه بدی هم داره که باعث می‌شه ازت سواستفاده بشه. اینکه بقیه رو هم با خودت قیاس می‌کنی و فکر می‌کنی آدم‌هایی هم که باهات در ارتباطن مثل خودتن. حتی اگه در نود درصد مواقع اینجوری باشه یه درصدی باید برای بازیگرها هم قائل بود. اونایی که خوب بلدن تو نقش دروغین خودشون فرو برن و تو حتی نتونی حدس بزنی که اینا همش یه مشت خیالات خوش رنگ و لعابه. خلاصه اینکه فرزندانم، شمایی که از خرداد نود و چهار خواننده اینجایی تا شمایی که از تیر نود و نه به این وبلاگ متصل شدی، با هر میزان شناختی که از من داری، به نظرت چی منو خوشحال می‌کنه؟
  • ۹۹/۰۵/۰۷
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۱۲)

  • میرزا مهدی
  • به نظرم عاشق تعریف و تمجیدی!

    کامنتای من هم خوشحالت میکنه!

    همین دیگه فکر نکنم چیزی باقی مونده باشه. در هر حال چه خبر؟

     

    +به نظرم شما چیزی رو از دست نمیدی وقتی خودِ خودتی. اونی که این وسط دچار عذاب روح و وجدان میشه اونیه که در مقابل تو، خودش نبوده و پشت نقاب پنهان شده بوده.

    شاید برای مدتی کوتاه از کنار با تو بودن لذت برده باشه، و از لذت بردنش بعد از مدتِ کوتاهی منزجر شده باشی، اما در نهایت اون میمونه و یه نقابِ بیات و تو میمونی و ( مِیمون نه ها) می‌مانی و یه حال خوب که جوکرها نتونستن مغلوبت کنن و دُمشونو گذاشتن رو کولشونو رفتن.

    و مهمتر اینکه اگه خواستی حالت خوب تر بشه بگو بیام دوباره برات کامنت بذارم... 

    پاسخ:
    واقعا تعریف خوب طبعا هر کسی رو سر ذوق میاره:)
    به شرطی که واقعی باشه و از ته دل.
    انصافا شناخت‌تون بیسته از من:)
    من توقع دارم روزی یه کامنت داشته باشم ازتون😁😁😁
    در اینکه شکی نیست کسی که نقاب داره این وسط ضرر کرده.

    سلام

    یک خواستگار ایده‌ آل

     

    پاسخ:
    سلام.
    :|
  • منتظر اتفاقات خوب (حورا)
  • چاپ شدن کتابت.

    سورپرایز شدن! فکر می‌کنم از کادوی سورپرایزی یا یه برنامه‌‌ای که برای غافلگیرکردنت و خوشحال کردنت چیده شده باشه خوشحال میشیD:

    پاسخ:
    دقیقا😍😍😍😍
    الان چشام قلبی شد دختر
  • فاطمه ‌‌‌‌
  • سلام. من اونقدر نمی‌شناسمت که بدونم چی خوشحالت می‌کنه و حتی متعجبم که دیشب چرا یه بخش از خوابم مربوط به شما بود :)) الان کامنت حورا رو دیدم گفتم بیام اینو بگم: دیشب خواب می‌دیدم کتابت چاپ شده جلدشم بنفش بود :) بعد شما برا مامان من هم یه نسخه فرستاده بودی (نمی‌دونم چرا :)) ) و من داشتم می‌گفتم عه من نویسنده‌ی اینو می‌شناسم، بلاگره و اینها :)))

    ببین من خواب چرت و پرت زیاد می‌بینم ولی تازگی در مورد بقیه خوب از آب درمیاد :)) هفته‌ی پیش خواب دیده بودم دوستم سوار یه ماشین آخرین مدله، براش که تعریف کردم معلوم شد خونه‌شونو عوض کردن =)) خلاصه خیره ایشالا :))

    پاسخ:
    سلام فاطمه جان.
    نسبت به خیلی‌ها قدیمی‌تری خب. ای جان :))
    جلدش رو احتمالا ثریا انتخاب کرده بود:))
    چه خواب شیرینی ممنونم که تعریف کردی برام.
    ان شالله که خیره 😍😍😍

    منم مثل خودتم ...زیادی خودمم... به قول تو هم خوبه هم بد...

    تو رو کتاب و عشق خوشحال میکنه بی توجهی آزارت میده .

    خواننده خاموش رو دوست نداری.

     

    پاسخ:
    ما خوبیم احتمالا اونایی که نقاب دارن باید خودشون رو اصلاح کنن.
    ای جانم...
    دقیقا
    آخ از خواننده خاموش و دنبال کننده خاموش:)

    سلام. خدایی برای کسی که از تیر ۹۹ داره شما رو دنبال میکنه جواب دادن به این سوال خیلی سخته!!

    حالا با همین چندتا پستی که خوندم میگم حدس می زنم داشتن یک دوست همراه و همدل شاید خوش حالتون کنه..و همچنین کانونهای زیاد پای هر پست

    پاسخ:
    سلام:)

    برای یه تیرماهی متولد 99 خیلی خوب بود این میزان از شناخت. ممنونم ازت هستی جان.

    اومدم اینایی که حورا میگه رو بگم کامنت دوم رو دیدم همش پرید :دی

    اونایی که دوستان گفتن +

    با دوستات بیرون رفتن، با من حرف زدن 😄، راجع‌به کتاب و فیلم حرف زدن، بازی با السا و ایلیا البته تا حدی که زیادی اذیتت نکنن، سوپرایز شدن، به ثمر رسیدن تلاشات برای شاگردات و البته اولیاشون قدردان باشن هم چه بهتر، دوست داشتن، دوست داشته شدن، خوشحال کردن و سوپرایز کردن دوستات و ... :)

    پاسخ:
    کامنت دوم شاهکار بود اصلا:)

    جدا حرف زدن با تو خوشحالم می‌کنه مخصوصا اگه غیبت کنیم با هم :))

    دقیقا همش همش...

    تو از اون رفیقای خالصی که حسابی منو می‌شناسه :)
  • محمود بنائی
  • خب من فکر میکنم اگه مادی بخوای بگی کتاب و خوراکی های خوشمزه که شاید خودت درست کرده باشی یا شاید هم یک کافه خوب خوشحالت میکنه اما معنوی توجه خوشحالت میکنه، اینکه بدونی کارهات دیده میشه زحمت هات دیده میشه اگه قدردانی هم بشه که دیگه چه بهتر درکل چیزهایی که همه ما انسان های عادی را خوشحال میکنه تو را هم خوشحال میکنه! یک چیز دیگه هم خیلی خوشحالت میکنه :) کل منو بخوابونی و رومو کم ولی اوش بابا :/

    پاسخ:
    آقا قبول نیست تو خیلی می‌شناسی منو :))
    بابا کل تو رو خوابوندن که کار چند ثانیه است :)
    خودت اوش بابا
  • هالی هیمنه
  • برام جالب بود این‌که از خواننده‌ها خواسته بودید بگن چی خوشحالتون می‌کنه :)

    به نظرم یه دوستِ خوب که بشه باهاش راحت حرف زد و خندید و آدم خودش باشه پیشِ اون، شما رو خوشحال کنه.

    فکر می‌کنم سفرکردن رو هم دوست داشته باشید.

    چون به غافل‌گیر کردنِ بقیه اهمیت می‌دید، فکر می‌کنم غافل‌گیر شدن هم (از نوعِ خوبش البته!) خوشحالتون کنه. 

    هدیه گرفتن رو هم دوست دارید.

    بودن توی جمع‌های کوچک و صمیمی هم.

    پاسخ:
    دلیل داشت:)
    بله هم رفیق‌خوب و هم سفر، عاشق جفتشونم.
    خوشحالم که حتی وقتی نیستی، شناختت خوبه از من:)

    لعنت به پیکسل هایی که انگار جون دارن و حال و احوال طرف مقابل رو میفهمی و حال و احوالت رو منتقل می کنن.

     

    پاسخ:
    حالا من نمی‌دونم خوشحال باشم از همدردیت یا ناراحت باشم که هم دردیم.

    کامنت های میرزا رو تو وبلاگ خودت ببینی خیلی خوشحالت میکنه :))))

     

     

    ولی خارج از شوخی

    باید دقیق فکر کنم بعد بیام بگم همینجوری بی هوا حرف زدن نمیشه گفت .

     

     

    پاسخ:
    :)

    باشه منتظرم

    کتاب

    دورهمی دوستانه

    تو از افرادی هستی که خیلی به دوستات توجهی می‌کنه، همونقدر که بی‌توجهی دوستات به شدت به هم می‌ریزه تو رو و ناراحتت می‌کنه همونقدر توجه کردن و محبت نشون دادنشون باعث خوشحالیته.

    یعنی در واقع چون خودت توی رابطه‌های دوستانه زیادی توجه نشون می‌دی قاعدتا دنبال مورد توجه قرار گرفتن هم هستی.

     

    پاسخ:
    من به هر دو تای اینها معتادم، شاید دلی لحال بد الانم دوری از دورهمی‌های دوستانه است.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">