گفتگوهای تنهایی

گفتگوهای تنهایی

سی و پنج سالگیِ یک معلم ادبیات در روستایی همین حوالی...

بایگانی
هوالمحبوب


حالا که بعد از یک سال بی‌حوصلگی و کلافگی، رفتم آرایشگاه و سر و صورتم رو صفا دادم، حالا که دوباره موهامو کوتاهِ کوتاه کردم، حالا که عینک نو گرفتم، حالا که گلای قشنگ خریدم و حالا که سفره هفت سین چیدم، حالا که بعد دو هفته دوری دوباره سر زدم اینجا، باید بگم، سال 1400، سال تلاش برای خوب موندنه. سالی که نباید بذارم گذشته و حال آینده رو ازم بگیره. سالی که باید توش نفس بکشم و بجنگم و به دست بیارم.
باید بگم که 99 اونقدرام بد نبود، از زیر ماسک هم می‌شد خندید، با فاصلۀ اجتماعی هم می‌شد خوش گذروند. تو سال 99 بود که تنبلی‌ام رو کنار گذاشتم و کلاس داستان ثبت نام کردم، سال 99 بود که برای اولین بار واسه دو تا جشنواره داستان فرستادم، هر چند خبری از برنده شدن توی هیچ کدوم نشد ولی همین شکستن تابوها برام شیرین و جذاب بود. 
سال 99 جلسات روانکاوی رو شروع کردم و بعد از اون چند جلسه کلی از افکار منفی‌ام رو کنار گذاشتم. اعتماد کردن به یه غریبه برای حرف زدن برام سخت بود و بعد از روانشناس قبلیم که رفیقم شد، فکر می‌کردم دیگه تراپی نرم ولی اعتماد کردم و شد.
سال 99 سایت عروس فروش رفت و این پایان همکاری چند سالۀ من و مستر «ژ» بود. بابتش خیلی ناراحت بودم ولی الان که فکر می‌کنم می‌بینم عوضش یه دوست خوب پیدا کردم و کلی تجربۀ جدید به دست آوردم. این خیلی ارزشمنده.
سال 99 یه همکاری دلچسب رو تحت عنوان «بلاگردون» شروع کردیم و سر بلند بودیم خدا رو شکر. امیدوارم تو سال جدید هم ادامه‌اش بدیم.
سال 99 خیلی گریه کردم، خیلی خیلی روزهای غمگینی داشتم و آدم‌های زیادی بودن که اشکمو درآوردن. اما من هنوز زنده‌ام برای تجربه‌های تازه، برای رفاقت‌های بیشتر، برای عاشق شدن.
الان حس می‌کنم، زندگی اونقدرها هم تلخ و سیاه نیست. می‌شه از بغل همۀ گریه‌ها یه گوشۀ دنج برای خندیدن پیدا کرد، بغل همۀ دل شکستگی‌ها می‌شه یه خوشحالی گنده بابت دل‌هایی که صاف و زلالن پیدا کرد.
الان احساس می‌کنم خودمو دوست دارم، دوست دارم سال 1400 بیشتر رفاقت کنم با خودم و کمتر حال خودمو بگیرم. برنامه‌ام برای سال جدید در ابتدا داشتن یک سیر مطالعاتی مشخص و مدونه که از این شلختگی خارجم کنه و دوم جدی گرفتن نوشته. نوشتن و خسته نشدن از نوشتن هدف مقدسیه. در کنارش باید یاد بگیرم حرف بزنم، نقد کنم، نترسم و فشار خونم بالا و پایین نشه مدام. باید کلاس سه‌تار ثبت نام کنم و دست نکیسا رو بگیرم و با خودم ببرم این ور و اون ور. باید به ترسم از یاد گرفتن غلبه کنم. 
تو سال جدید قراره دوچرخه بخرم و تمرین کنم که بتونم تو مسیرهای روزانه به جای ماشین از دوچرخه استفاده کنم. این هدف از روی احساسات زودگذر نیست و کلی ایده پشتشه. 
سال جدید باید با کرونا کنار بیام و کمتر غر بزنم. اگر تابستون این موج کرونا فروکش کرد به احتمال قوی سفر برم و کمی از این حال خمودگی خارج بشم.
تو سال جدید کلی اتفاق‌های شگفت‌انگیز منتظرمونه که ما اونها رو رفم بزنیم. بزرگترین اتفاق زندگی منم قراره امسال رخ بده. 
امیدوارم بهار قشنگی در انتظار هممون باشه، دل هممون شاد باشه، جیب هممون پر پول باشه و کمتر همدیگه رو آزار بدیم و بیشتر آدم بودن رو تمرین کنیم.
امیدوارم امسال هر کس که یاری داره، در بر بگیردش، هر کس گمشده‌ای داره پیداش کنه و هر کس منتظرِ عشقه لمسش کنه.
امیدوارم هممون منتظر هر شگفتانه‌ای که هستیم با گوشت و پوست و استخوان لمس کنیم.
دلتون شاد و سال نوتون مبارک رفقا.
  • ۹۹/۱۲/۲۹
  • نسرین

از دغدغه هایم

نظرات  (۹)

  • فاطمه ‌‌‌‌
  • سال نوی تو هم مبارک نسرین، امیدوارم به همه‌ی این برنامه‌های قشنگت برسی و بهترین‌ها برات پیش بیاد ^_^

    پاسخ:
    سلامت باشی فاطمه جان.
    ان‌شاءالله که بتونیم همشون رو عملی کنیم.
    سالت پر از رسیدن، پر از شدن، پر از باور قلبی به معجزه.

    از وقتی شنیدم آخرین سال قرن 1400ئه عزمم رو جزم کردم تا انتقامم رو از تمام کسایی که امسال رو اعصابمون رژه رفتن بگیرم و رو اعصابشون رژه برم:))))))

    پدر همه رو با هشتگ آخرین سال قرن قراره در بیارم ^_^

     

     

    عیدتون پیشاپیش مبارک :)

    پاسخ:
    من بهت افتخار می‌کنم رسالت سنگینی داری😁😁😁
    ممنونم دختر خووب💛💜💚💙🧡

    سال نو مبارک

    با آرزوی سلامتی و شادکامی

    پاسخ:
    سلامت باشین.
    برای شمام همین‌طور باشه ان‌شاءالله:)

    با همه پستی بلندی‌ها ادامه دادی و سرپایی و موفق ❤❤❤ 

    سال بعد سال بهتریه حتمن 😍

    پاسخ:
    باید اینو روزی یه بار به خودمون یادآوری کنیم:)
    ان‌شاءالله که همین‌طوره.
    برای هممون.
    ممنونم💙💚🧡
  • هیـ ‌‌‌ـچ
  • تو می‌تونی، من بهت مطمئنم :)

    پاسخ:
    دمتم گرم حاجی:)

    عیدت مبارک نسرین. خوشحالم که این پستت این همه انرژی مثبت داشت. فردا مال ماست دختر.پس بریم که بدستش بیاریم. میخوام بدونی که توام برای من مهمی :***

    پاسخ:
    تو سال جدید باید ورژن جدیدی رو رونمایی کنم از خودم، راستش خودمم از خمودگی خسته شدم:)
    بریم تو دل زندگی🤗🤗🤗
    آه مرسی رفیق نادیده💚🧡💙💜💛

  • نرگس بیانستان
  • نسرین :)

    عزیزکم :)

    چقدر خوشحالم که سال نود و نه من با تو اشنا شدم، 

    و خوشحال شدم وقتی دیدم بالاخره یه نفر نوشته نود و نه خوبی هایی هم داشت... از بس که همه نالیدن فقط :))

    خوشحالم که دیدم یکی هم تفکراتش مثل منه :)

    پاسخ:
    نرگس مهربان:)

    ممنونم ازت بابت این لطفی که به من داری.
    واقعا خودمم خیلی غر زدم امسال ولی دیدم بی‌انصافیه اگه از خوبی‌هاش هم نگم:)

    سلام و درود نسرین خانوم عزیز 

     

    منم بنوبه‌ی خودم نوروز باستانی و سال نو رو بهت تبریک میگم خانوم معلم خوبم ! 

    امیدوارم و آرزو میکنم برات ک هیچ آرزویی امسال در دلت نمونه و همه محقق بشه !

     

    از این پست‌ات لذت بردم  دخترجان و امیدوارم ب لطف باری‌تعالی امسال وجودت با عشق آعشته بشه و بهترین خاطره‌های زندگیت در این سال رقم بخوره ! 

     

    سربلند و سلامت باشی الهی !

    پاسخ:
    سلام و درود بر شما جناب جانان بزرگوار

    سپاسگزارم.

    امیدوارم برای هممون بهترین‌ها رقم بخوره.

    ممنونم، ان‌شاالله همیشه امیدوارانه بنویسم که خواننده‌ها دوست داشته باشن:)

    سال نوی شما هم مبارک خانوم معلم دوست داشتنی.

    ان‌شاءالله که بهترین‌ها در انتظارت هستن :)

     

     

    - از طرف یک خواننده‌ی همیشه خاموش

    پاسخ:
    سلام
    ترنج عزیز
    ممنونم
    امیدوارم که روشن بشی در سال جدید:)

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">